Trygghetsalarm

Trygghetsalarm er en alarm som eldre, funksjonshemmede og syke bærer på seg for å kunne tilkalle hjelp i akutte situasjoner hele døgnet.

Søk om trygghetsalarm ved å bruke søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester
 

Hva får du?

Trygghetsalarmen er en knapp som festes på håndleddet eller rundt halsen. Når du trykker på alarmknappen, vil helsepersonell umiddelbart ta kontakt eller komme hjem til deg. Du kan også få alarmer for utebruk, fallsensorer og røykvarslere. Alt utstyret sender signaler direkte til alarmsentralen.
 

Krav til søker

  • Er du over 75 år får du trygghetsalarm hvis du ønsker det
  • Er du under 75 år vurderer vi ditt behov
 
Trygghetsalarm innvilges til personer med økt fare for å falle, eller som ikke greier å bruke vanlig telefon på grunn av kommunikasjonsvansker.
 

Hva koster det?

Trygghetsalarm (Oppdatert 7. januar 2019) Satser for 2019
Trygghetsalarm (Oppdatert 7. januar 2019)
Månedsleie
Kr. 295,-

 

 
 

Søknadsfrist

Det er ikke søknadsfrist. Søknader behandles fortløpende.
 

Søk om trygghetsalarm

Klikk på linken i tabellen nedenfor.
Fyll ut skjemaet og lever dette til Grong kommune

PLEIE OG OMSORG
PLEIE OG OMSORG
Skjema Elektronisk eller papir
Søknad om bistand helse- og omsorgstjenesten (.DOC, 50 kB) Papir
Skjemaer som benyttes innen pleie og omsorg