For ansatte i Grong kommune

Etter overgang til Office365 har vi samlet informasjon som angår alle til vårt Intranett i en Sharepoint-side.
Du logger inn med e-post og passord.

Logg på Intranett

Dette er vår viktigste informasjonskanal.
Når du har logget inn her kan du navigere deg videre til alle elementer som blir nevnt lengre nede i artikkelen.
Anbefaler at du trykker og leter litt for å gjøre deg kjent.

Bytte passord eller resette passord

Dette gjelder passord til følgende tjenester: ASP og din kommunale e-post.

1. Gå til https://mega.eadm.no/#/forgotpassword/NO940010853
  2. I nedtrekkslisten, velg Indre Namdal
  3. Velg metode for å logge inn. Du får to valg.
    1. Logge inn med BankID
    2. SMS

Valg 1: Gir deg muligheten til å velge passord selv
      Valg 2: Du får tilsendt et passord via SMS
  4. Ut fra hva du velger, følg instruksjonene som følger. De er selvforklarende.

Hva er Office365, Intranett, OneDrive og Sharepoint?

Office365 er en pakke bestående av mange programmer som Outlook (e-post), kontorprogrammene Word, Excel m. fler. I tillegg det som er nytt for mange er Sharepoint og Onedrive.

Gå til Office365

Når du har logget inn på Office365, vil du kunne navigere deg til alle punktene nevnt nedenfor, samt mange andre ting. Det er smart å bruke Office365 som startside på din pc. Dette av den enkle grunn her finner du alt du trenger.

Sharepoint direkte oversatt betyr delingspunkt, og en Sharepoint-side er en side hvor man kan knytte koblinger til dokumenter/filer, linker til andre nettsider, legge inn nyhetskoblinger, deling av informasjon med dine medansatte osv. Her er det mulighetene mange.

Intranett er hos oss en Sharepoint-side som har til hensikt å dele informasjon som angår alle ansatte.  Eneste som kreves for å kunne komme inn på denne siden er en e-post og brukernavn hos Grong kommune.

I Intranettet finner du informasjon om: