Installasjon av vannmålere - en guide

Grong kommune har mottatt nye digitale vannmålere.  Vi vil ta i bruk èn type måler i kommunen. Dette er for å imøtekomme nye krav om kontroll på målerne fra justervesenet. På sikt vil også overgangen til digitale målere hjelpe oss med lekkasjesøk, fornying av nettet, og innbyggerne vil slippe å lese av måleren selv. Måleren har også funksjonalitet der den kan varsle om lekkasjer inne i huset. For de som ikke bruker enorme mengder vann er det også penger å spare på reduserte gebyr.

Hva må du gjøre

Om du vil ha vannmåler ta kontakt med en rørlegger eller med oss på teknisk så kan vi kontakte rørlegger for deg. Det hjelper om du måler stikkledningen som kommer inn i huset ditt slik at rørleggeren kan plukke riktig størrelse på måleren i lageret vårt.

Hva må rørlegger gjøre

Rørleggeren må hente måler hos oss. Når måleren installeres må rørleggeren påse at den er lagt inn på vårt digitale system og sende inn ett målekort. Skjema Melding om montering av vannmåler fylles ut og sendes inn.
Skjemaet er tilpasset for bruk på pc, nettbrett og mobiltelefoner.

Rørleggere kan kontakte Kyrre Helstad 90 63 98 81 eller Sturla Grong 91 72 36 93 for å avtale henting av målerne.

Valg av dimensjon på vannmåler:  Vi har DN15-25 på lager, større størrelser må forhåndsbestilles.

Ønsker du mer informasjon

For mer informasjon om målere, eller alt om vann og avløp,  kontakt Emil Viem 48 23 01 68