Nav Indre Namdal har ledig en 100% fast stilling som veileder

Liker du å jobbe med mennesker? Da kan du være den vi leter etter! Vi ser etter deg med stor arbeidskapasitet, pågangsmot og engasjement som brenner for å gi mennesker muligheter. 

Søk på stillingen

Søknadsfrist 15.  juni 2025

       

 Nav Indre Namdal har ledig en 100% fast stilling som veileder

 

Liker du å jobbe med mennesker? Da kan du være den vi leter etter! Vi ser etter deg med stor arbeidskapasitet, pågangsmot og engasjement som brenner for å gi mennesker muligheter. 

 Vi har ledig en 100% fast stilling som veileder i Nav Indre Namdal. Ansettelsesforholdet er i Grong kommune. Oppmøtested på stillingene kan avtales. Stillingene skal betjene brukere i alle fire kommunene. 

Nav Indre Namdal betjener rundt 5.000 innbyggere i kommunene Lierne, Grong, Namsskogan og Røyrvik. Pr i dag jobber det 10 personer ved kontoret. 

 Vårt hovedoppdrag er å bidra til at innbyggerne i Lierne, Grong, Namsskogan og Røyrvik får mulighet til å være i arbeid og at arbeidsgiverne får dekket sitt behov for arbeidskraft. Nav har ansvaret for et bredt spekter av statlige og kommunale, ytelser og virkemidler. Vi løser våre oppgaver i tett samarbeid med bruker, arbeidsgiver, samarbeidsparter og tjenesteleverandører.

 

Arbeidsoppgavene består av:

  • Saksbehandling og veiledning på området økonomisk stønad, økonomisk rådgivning og gjeldsrådgivning.
  • Helhetlig oppfølging og veiledning av brukere som trenger bistand for å komme i arbeid og aktivitet
  • Kartlegging av arbeidsevne og vurdering, iverksetting og oppfølging av tiltak
  • Kontakt og samhandling med arbeidsgivere og samarbeidspartnere

 

Du må ha:

  • 3-årig høyere utdanning (fortrinnsvis sosionom eller innen sosial- eller helsefag) 
  • Særlig relevant praksis kan kompensere for utdanningskravet
  • gode dataferdigheter, gjerne kjennskap til NAV sine datasystemer
  • god muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • førerkort

 

Vi ønsker at du:

  • har erfaring fra veiledningsarbeid og gjeldsrådgivning
  • har erfaring fra vedtaksskriving og arbeid med lovverk (spesielt Lov om sosiale tjenester i Nav) 
  • jobber målrettet, nøyaktig, effektivt og er omstillingsdyktig
  • er selvstendig i planlegging og drift av egen arbeidsdag
  • har gode samarbeidsevner og har evne til å skape tillit, inspirere og motivere
  • er flink til å kommunisere med mennesker i utfordrende livssituasjoner
  • er tålmodig, serviceinnstilt, løsningsorientert og trives med et høyt arbeidstempo
  • har evne til å sette deg inn i nye arbeidsoppgaver, tilegne deg ny kompetanse og bidrar i utviklingen av arbeidsmetodikk i enheten
  • har god kjennskap til Nav
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 

Vi kan tilby:

  • Varierte, spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsoppdrag
  • Aktive og engasjerte kollegaer
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter tariff
  • God pensjonsordning som trekkes fra lønnen (2 %)

 

Andre opplysninger:

  • Det må regnes med noe reisevirksomhet da vi betjener fire lokasjoner i Indre Namdal 
  • Du bør disponere egen bil

 

Nav er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming og nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Tiltredelse snarest.