Send sikker digital post til oss (eDialog)

Du kan sende sikker digital post til kommunen

Med eDialog kan du trygt sende oss brev og dokument elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.

Send brev med eDialog her.

Illustrasjonsbilde sikker digital post - Klikk for stort bildeSikker digital post Anders Heia  

E-post er en usikker kanal

  • Mange sender dokument til kommunen via e-post.  
  • E-post kan være en usikker kanal, e-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker. 

Bruk eDialog

Hvordan sender du digital post til kommunen?

  • For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer).
  • Når du har logget deg inn, fyller du ut kontaktskjemaet og sender med de dokumenter/bilder som du ønsker å sende til kommunen.

Slik fyller du ut skjemaet:

Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).

  1. Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  2. Tittel:  Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
  3. Kommentar:  Gi gjerne en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
  4. Husk å laste opp relevante vedlegg.
  5. Kryss av for ja eller nei avhengig om henvendelsen inneholder sensitive eller følsomme personopplysninger.
  6. Klikk på Send forsendelse - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem. 
  7. Du får kvittering med referansenummer på e-post.