Koordinerende enhet for habilitering og rehabilitering
Koordinerende enhet skal bidra til å sikre et helhetlig tilbud til pasienter og brukere med behov for sosial og psykososial eller medisinsk habilitering og rehabilitering.
Ansvar og arbeidsoppgaver
- Koordinerende enhet skal ha overordnet ansvar for arbeidet med individuell plan og oppnevning, opplæring og veiledning av koordinator. Overordnet ansvar for individuell plan innebærer at enheten blant annet skal:
- Motta meldinger om behov for individuell plan
- Sørge for at det blir utarbeidet rutiner og prosedyrer for arbeidet med individuell plan
- Drive fagutvikling ved bla. å arrangere fagseminarer for brukerorganisasjoner og aktører som jobber med individuell plan i kommunen.
- Koordinerende enhet mottar og behandler søknader om blant annet støttekontakt, individuell plan, omsorgsstønad, ledsagerbevis, avlastning, parkeringstillatelse for forflytningshemmede (HC-bevis) og brukerstyrt personlig assistanse (BPA)
- Foretar rullering av plan for helhetlig rehabilitering/habilitering
Koordinerende enhet i Grong kommune er et tverrfaglig team som består av
- Koordinator for rehabilitering
- Avdelingsleder Miljøarbeidertjenesten
- Avdelingsleder Helsetjenesten (leder)
- Assisterende Pleie og Omsorgsleder
- Rådgiver oppvekst/avdelingsleder
- Rådgiver/veileder NAV
- Saksbehandler
Søknadsskjema
Søknad sendes til Grong kommune. For rask saksgang er det viktig å legge ved eventuell legeerklæring eller samtykkeskjema.
Søknad om bistand (DOC, 52 kB)
Sist endret27.08.2020 12.49